Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2012


ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΑΡΒΑΚΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ
ΓΡΑΠΤΗ ΤΡΙΩΡΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΟΝΟΜΑ ΜΑΘΗΤΗ:
ΚΕΙΜΕΝΟ: Αλέξανδρου Δελμούζου, Παιδεία και Εθνική Μόρφωση (σελ. 237-242 του σχολικού βιβλίου)
Α. Να γράψετε στο τετράδιό σας μια περίληψη της ενότητας 1 και 2 του κειμένου (σελ. 237-238). (100-120 λέξεις)  μονάδες 25).
Β. 1.  Να αναπτύξετε σε 80-100 λέξεις το περιεχόμενο του παρακάτω αποσπάσματος του κειμένου: «Και ακόμα βγαίνει πως δεν μπορή να σταθή, ούτε να νοηθή καν μόρφωση, και πολύ λιγώτερο παιδεία, που να μην έχη εθνικό χρώμα, που να μην είναι εθνική». (σελ. 240, ενότητα 4).   (μονάδες 10).
Β. 2. Ποια είναι η τεχνική παραγραφοποίησης που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας στην ενότητα 7 και στην ενότητα 8 (σελ. 242)   (μονάδες 5)
Β. 3. Από τις παρακάτω σύνθετες λέξεις (που βρίσκονται στην ενότητα 3, σελ. 238-239) να  δημιουργήσετε νέες παράγωγες, μία από κάθε συνθετικό: ενδοκρατικός, αυθύπαρκτη, αντίφαση, συστηματοποιούσε, συνέπειες. (μονάδες 10).
Β. 4. Να εντοπίσετε δύο τρόπους πειθούς από  αποσπάσματα που θα αναζητήσετε σε ολόκληρο το κείμενο και να εξηγήσετε την λειτουργία τους και τα μέσα πειθούς που χρησιμοποιούνται.  (μονάδες 10)
Γ. Με αφορμή το κείμενο του Δελμούζου να συντάξετε μια εισήγηση που να απευθύνεται στον υπουργό παιδείας, στην οποία θα εκθέτετε τις απόψεις σας για την αναμόρφωση των σχολικών προγραμμάτων και των σχολικών βιβλίων στο λύκειο. Επικεντρωθείτε στο ζήτημα της ανθρωπιστικής παιδείας και στην θέση που πρέπει να έχει στο σημερινό σχολείο. Εξετάστε τον ρόλο του σχολείου στην διαμόρφωση αξιών όπως η εθνική συνείδηση αλλά και ο σεβασμός στον Άνθρωπο. Μπορείτε να επικαλεστείτε τις εμπειρίες σας από την σχολική σας ζωή και να προτείνετε νέους τρόπους προσέγγισης του ρόλου της μόρφωσης και της παιδείας στην δημόσια εκπαίδευση. Είστε ελεύθεροι να εστιάσετε στα ζητήματα που θεωρείτε πιο σημαντικά. (600 λέξεις)  (μονάδες 40).




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου